Razvojni planovi Zlatibora u fokusu sajamskih zbivanja
Turistička organizacija Zlatibor predstavlja ponudu „zlatne planine“ na 45. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu koji se održava od 22. do 25. februara. Centralna pozicija štanda u hali 4 beogradskog sajma najbolje govori o značaju Zlatibora za razvoj turizma Srbije. Sa velikim entuzijazmom da brojnim posetiocima predstave sve ono što planina nudi, čitav turistički sektor Zlatibora dočekao je otvaranje ovogodišnjeg sajma.
Svečano otvaranje sajma upriličeno je u sredu, 21. februara 2024. godine. Najveću turističku manifestaciju jugoistočne Evrope otvorio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, uz prisustvo brojnih zvaničnika. Nakon ceremonije svečanog otvaranja, delegacija predsednika obišla je izlagačke štandove. Na štandu Zlatibora predsedniku Vučiću i njegovoj delegaciji predstavljeni su kapitalni projekti opštine Čajetina. Državni vrh Srbije upoznao se sa projektom budućeg Sportskog parka, koji se gradi na padinama Zlatibora, nedaleko od turističkog centra, ali i sa drugim investicija koje su od velike važnosti za razvoj opštine. Predsednik Vučić posebno je bio zainteresovan za projekat izgradnje novog kraka gondole do Pribojske banje, za čiju realizaciju je opština Čajetina nedavno dobila podršku države i resornog ministarstva. Predsednika Vučića na štandu Zlatibora dočekali su Arsen Đurić, predsednik Skupštine opštine Čajetina, Vladimir Živanović direktor Turističke organizacije Zlatibor, kao i predstavnici turističke privrede koji su izlagači na ovogodišnjem sajmu.
Za turističku privredu Zlatibora početak ovogodišnjeg sajma bio je veoma uspešan. Prvog dana sajma štand Zlatibora posetio je ministar turizma i omladine Husein Memić. U pratnji predsednika Milana Stamatovića i zvaničnika opštine Čajetina, ministar Memić je obišao štand, upoznao se sa novim investicijama i planovima za dalji razvoj. Drugog sajamskog dana štand Zlatibor posetila je Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije. Tokom obilaska štanda upoznala se sa novim projektima opštine Čajetina i planovima za razvoj Zlatibora. Interesovanje medija i posetilaca za najposećeniju planinu Srbije bilo je izuzetno već prvog sajamskog dana. Štand Zlatibor bio je centralno mesto poslovnih susreta, razmene ideja i sklapanja novih poslovnih dogovora.
Najposećenija srpska planina ove godine predstavlja se pod sloganom „Invest in Zlatibor“. Poznat kao omiljeno mesto za odmor više od jednog stoleća, poslednjih godina postao je i veoma poželjna destinacija za brojne investicije. Beogradski sajam turizma, najveći u ovom delu Evrope, odlična je prilika da se široj javnosti prikažu kapitalni projekti opštine Čajetina, čija realizacija je u toku. Projekat Sportskog parka, nova trasa gondole od Tornika do Pribojske banje, uređene vrha Tornika i „Zlatni grad“ na obali Ribničkog jezera su projekti čijom realizacijom Zlatibor ulazi u novu eru razvoja turizma.
Posebno interesovanje posetilaca i medija privukla je inetraktivna maketa Sportskog parka koja na realističan i inovativan način prikazuje izgled budućeg Sportskog parka i pruža informacije o ovom projektu. Zahvaljujući prirodnim karakteristika i blagotvornoj klimi Zlatibor je prepoznat kao idealna destinacija za razvoj sportskog turizma. Veliki korak ka tome da Zlatibor postane „srpska Antalija“ je izgradnja ovog kompleksa sa preko 15 sportskih terena i brojnim pratećim sadržajima. Štand Zlatibora upotpunila je i maketa kojom je predstavljen plan uređenja vrha Tornik.
Na ovogodišnjem sajmu turizma svoju bogatu ponudu predstavlja oko 20 izlagača sa Zlatibora. Među njima „Gold gondola“, Muzej „Staro selo“ Sirogojno, tematski park „El paso City“ i veliki broj hotelijera. Posebnu pažnju posetioca privlače novi objekti koji su nedavnim otvarnjem upotpunili turističku ponudu planine. „Bor by Karisma“, prvi planinski hotel svetskog „Karisma resorts“ lanca hotela krajem prošle godine otvoren je na Zlatiboru. Sa svojih pet zvezdica podigao je nivo usluge na Zlatiboru i postavio nove standarde u hotelijerstvu. Na sajmu se predstavlja i nedavno otvoreni kompleks „Queen of Zlatibor“, kao i dobro poznata imena hotelske industrije koja su izgradila ime i status Zlatibora, hoteli „Palisad“, „Tornik“, „Mona Plaza“, „Zlatibor“, „Olimp“ i „Buket“. Na sajmu turizma ove godine učestvuju i apartmanski kompleksi „Kraljevi konaci“, „Titova vila“ i „Konak“, Turističko rekreativni kompleks Zlatibor, „Velika Recepcija“, odmaralište „Montanova“, kao i Specijalna bolnica Čigota“. Svoje proejkte predstavlja i kompanija „Kabex Invest“ kao investitor jednog od najvećeg apartmasko-poslovnog kompleksa koji se gradi na Zlatiboru. Izlagači sa Zlatibora pripremili su posebne pogodnosti za posetioce sajma. Zainteresovane očekuju pokloni, nagradne igre i sajamski popusti. Svi koji planiraju odmor na planini mogu dobiti informacije o sadržajima i cenama, čak i rezervisati svoj smeštaj po povoljnim uslovima.