Biseri Zlatibora na nacionalnoj televiziji Kine
Nedavno ukidanje viza za državljane Kine omogućilo je otvaranje Srbije kao turističke destinacije prema kineskom tržištu. Trend povećanja broja kineskih turista u celoj Srbiji prati i Zlatibor, tako da je tokom letnjih meseci 2017. godine i ovde zabeležen porast broja gostiju iz najmnogoljudnije zemlje sveta.
U prethodnom periodu posetioci Zlatibora bili su predstavnici nekoliko velikih turoperatora iz različitih delova Kine, posle čega se dobar glas o najposećenijoj srpskoj planini širio, da bi evo na početku 2018. godine na Zlatibor stigla i petočlana ekipa nacionalne televizije Kine. Predvođena Vu Ksiaoman, direktorom dokumentarnog programa CCTV televizije, na Zlatiboru je boravila nekoliko dana.
Za to vreme novinari iz Kine imali su priliku da naprave nesvakidašnje, prelepe kadrove svojim kamerama, dronovima i fotoaparatima, te na najbolji način prenesu svu lepotu Zlatibora potencijalnim kineskim turistima. Akcenat je stavljen na reportažu iz Stopića pećine, koja je retkim speleološkim biserom, bigrenim kadama, impresionirala goste iz Kine. Prema rečima predstavnika nacionalne kineske televizije, Stopića pećina je dragocenost koju treba čuvati, prava magija u srcu planine.
Doživljaj Zlatibora upotpunilo je i snimanje kadrova u muzeju na otvorenom „Staro selo“ u Sirogojnu, gde su novinari bili očarani lepotom rukovotvorina i umetnosti zlatiborskih pletilja, pretočene u divne vunene džempere, kape, šalove, rukavice... Očekuju da će ambijent „Starog sela“, ispunjen duhom tradicije i narodnog graditeljstva, približiti potencijalnim gostima iz Kine kulturno nasleđe i folklor srpskog naroda, zbog koga bi, uz predivne pejzaže prirode i zlatiborske sadržaje, vredelo prevaliti dug put s Dalekog istoka.
Zainteresovanost najgledanijeg televizijskog programa Kine za Zlatibor još jedan je nepobitni dokaz da je „zlatni“ planinski biser u turističkom vrhu, ne samo Srbije, već i celog regiona jugoistočne Evrope.